wtorek, 12 czerwca 2012

Chałka z automatu do pieczenia chleba

Odkąd posiadam automat do wypieku chleba, w domu pachnie  pieczywem;) Bardzo lubię ten stan. Tym razem upiekłam chałkę, skorzystałam z przepisu blogerki Izabeli.
Chałka wyszła idealna, nawet następnego dnia można śmiało wcinać;)
Składniki:
  • Mleko - 70 ml ( ciepłe)
  • Masło (miękkie) - 175 gramów
  • Jajka - 3 sztuki
  • Mąka - 500 gramów
  • Cukier - 4 łyżki ( dałam 5)
  • Sól - 1 łyżeczka
  • Suszone drożdże - 5 gramów

 Wykonanie:
Należy pamiętać, aby  zacząć wkładanie do automatu od mokrych składników. Tak, więc dodajemy  kolejno: ciepłe mleko, masło, jajka, sól, mąkę, cukier i drożdże. Następnie włączamy automat, ustawiamy  program Basic (podstawowy) u mnie skórka mocno wypieczona i waga do 900g

4 komentarze:

  1. Też posiadam od kiedy mój syn mi zakupił. Chętnie wypróbuje Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie do końca mój, ale jest rewelacyjny;)Polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy robiłaś z rodzynkami tą chalke

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie mam takiej maszyny do robienia chleba więc nie wiem czy by mi w ogóle się tego typu danie udało. Ja bardzo chętnie i dość często korzystam ze sprawdzonych przepisów https://basiazsercem.pl/ które jak dla mnie są bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń