niedziela, 4 listopada 2012

Chleb w jajku z serem i wędliną smażony

Wcześniej pisałam już, jak lubię niedzielne leniwe poranki;) Jest czas na powolne konsumowanie śniadania, "klapnięcie swobodnie na cztery litery". Porozmawiać z rodziną, powygłupiać się i doprowadzać wzajemnie do łez - ze śmiechu oczywiście;) W dobie dzisiejszej gonitwy za chlebem cenię sobie TE chwile;)

Składniki:
  • 4 kromki pieczywa (u mnie kanapkowa)
  • jajko
  • 2 plasry wędliny
  • 2 plastry żółtego sera
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • łyżka masła do smażenia

Wykonanie:
  1. Jajko wbijamy do głębokiego talerza,następne rozkłócić musimy. Przyprawiamy solą i pieprzem.
  2. Na rozgrzaną patelnię  dajemy łyżkę masła.
  3. Kromki pieczywa obtaczamy z obu stron w jajku.
  4. Smażymy na rozgrzanym małe z obu stron do uzyskania rumianej skórki.
  5. Na dwie z czterech kromek kładziemy plaster żółtego sera, na nim plaster wędliny i przykrywamy wszystko pozostałymi kromkami.
  6. Smażymy jeszcze około minuty, podajemy od razu po przygotowaniu.






3 komentarze:

  1. pamiętam jak pracowałam w hotelu, to często nam na śniadanie takie pyszności serwowano. Zapomniałam o nich kompletne, dzięki za przypomnienie, pewnie wrócą do mojego menu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry pomysł na śniadanie ;) Zawsze ograniczałam się do chleba smażonego w samym jajku, ewentualnie jeszcze z cynamonem, ale pomysł na takie kanapeczki bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie smażone tosty :) Tylko, że jak smażyć to na oleju rzepakowym, nie masełku - masło się za szybko przypala, no i olej lepiej działa na serce ;)

    OdpowiedzUsuń