wtorek, 20 listopada 2012

Słodki konkurs z Winiary

Witajcie, dawno u mnie nie było konkursu. Dzięki uprzejmości Winiary mam przyjemność zaprosić Was do szybkiego i smacznego konkursu. Zrobiłam deser przy pomocy produktu "Pomysł na.....Creme Carmel", dodałam do niego gorące jabłka oblepione karmelem. Podoba mi się to połączenia, jak i połączenie zimnego deseru z ciepłymi jabłkami.

Składniki:
  • pomysł na Creme Carmel
  • 250ml śmietanki
  • 250ml mleka
  • 2 jabłka
  • łyżeczka cukru
Wykonanie:
  1. Crem carmel przygotowałam w/g instrukcji na pakowaniu. 
  2. Przelałam do foremek silikonowych, ostudziłam i przełożyłam do stężenia do lodówki na 1,5h.
  3. Jabłka obrałam, pokroiłam w kostkę, przełożyłam do rondelka dodałam łyżeczkę cukru i łyżkę wody. 
  4. Chwilę dusiłam pod przykryciem.
  5. Mieszankę do sosu wsypałam do szklanki, zalałam gorąca wodą (50ml), wymieszałam i od razu wlałam do jabłek. 
  6. Gotowałam na wolnym ogniu do ponownego zagotowania sie sosu. 
  7. W między czasie wyciągnęłam deser z lodówki i przełożyłam na talerze, gotowymi jabłkami w karmelu otuliłam róże. 
  8. Podałam od razu.
Smacznego!


Obiecany konkurs;)

Co trzeba zrobić?

Tutaj w komentarzach proszę abyście napisali jakie owoce Wy byście dodali do deserów Winiary:
"Pomysł na .... Panna Cottę z sosem truskawkowym"
lub
"Pomysł na ... Crem Carmel z sosem karmelowym"
lub
"Pomysł na ... Tiramisu o smaku amaretto"
 i dlaczego właśnie te?

Zasady konkursu:
1. Konkurs trwa od 20.11.2012 do  27.11.2012 
2. Organizatorem konkursu jestem ja.
3 Sponsorem nagród:  3 razy zestaw pomysłów na.. Panna cottę, Tiramisu i Creme Carmel jest firma Winiary
4. Od siebie dodaję dla osoby, która zajmie 1 miejsce dodatkowo trzy silikonowe róże, takie same, które użyłam do wykonanego wyżej deseru.
5. Nagrody wysyłamy tylko na terenie RP
6. Zwycięzców wybiorę następnego dnia od zakończenia konkursu.
7. Zwycięży osoba której wpis " przemówi" do mnie i będę chciała wykonać deser w/g jej pomysłu. Forma dowolna, proza, wiersz, piosenka, fraszka - bawcie się dobrze;) 

Powodzenia życzę i miłej zabawy.


9 komentarzy:

  1. Do "pomyslu na panna cotte z sosem truskawkowym" dodalabym truskawki i winogrona.
    Do "pomyslu na crem carmel z sosem karmelowym" dodalabym gruszki.
    Do "pomyslu na tiramisu o smaku amaretto" dodalabym morele.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Pomysł na panna cotte z sosem truskawkowym"
    Moją panna cotte zmieniłabym w orientalny przysmak. A jak? To proste:) Do podstawowej wersji dodałabym pulpę mango z odrobiną imbiru... oczywiście na ciepło. Nie zwykła kompozycja kolorów i smaków, soczystej truskawki i intensywnego mango, wraz z charakterną " panna".
    "Małe Indie" na moim talerzu. :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę ciepłej Italii na jesienny wieczór. Pomysł na tiramisu z sosem o smaku amaretto nie może obejść się bez słonecznej brzoskwini i cudownej letniej truskawki:)

    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Do Pomysłu na Crem Carmel z sosem karmelowym dodała bym maliny i gruszki oraz troszkę rodzynek ;)
    DO Pomysłu na Panna cottę z sosem truskawkowym dodała bym borówki amerykańskie i truskawki.^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Do "Pomysłu na .... Panna Cottę z sosem truskawkowym" dodałabym cytrynkę - wyostrzyłaby smak truskawki, podkręciła jej smakową nutkę i myślę, że truskawka i cytrynka to dobra smakowa para.
    Do "Pomysłu na ... Crem Carmel z sosem karmelowym"dodałabym pomarańczę, na samą myśl o tym połączeniu ślinka cieknie, a co mówić jakby się to już zestawiło.
    Do "Pomysłu na ... Tiramisu o smaku amaretto" dodałabym śliwkę węgierkę, myślę, że ciekawie połączyłaby się smakowo z nutą amaretto, a konsystencją z biszkoptami, taki polski wpływ na włoski deserowy szlagier.
    A podsumowując rymowanką : Jakikolwiek owoc się do pomysłu nie dodaje, zawsze smacznie się udaje, buzia się uśmiecha, a dla żołądka nie lada uciecha.
    Pozdrawiam - nogawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Moimi ulubionymi owocami są banany,ananasy, maliny i brzoskwinie. Więc gdy bym miała poeksperymentować ze smakiem :-) to do Pomysłu na Crem Carmel z sosem karmelowym dodałabym banana i malinki, a do Pomysłu na Panna Cottę z sosem truskawkowym dodałabym ananasa i brzoskwinkę. Pozdrawiam serdecznie Edyta :-)oliwcia2007@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Amaretto? Karmel? Truskawka? A ja znam coś, co pasowałoby do wszystkich tych propozycji. Moja propozycja oprócz przyjemności płynącej z delektowania się pysznym deserkiem, zapewni nam również długie życie. Ten tajemniczy owoc zawiera mnóstwo witamin (głównie A, C i P) oraz sole mineralne. Magnez i żelazo na pewno pozytywnie wpłyną na nasze samopoczucie. Stosowana do galaretek, likierów, win, niesamowity naturalny barwnik. Zawiera także składniki zbawiennie wpływające na oczy i żylaki w nogach. A przede wszystkim jest źródłem substancji zwalczających nowotwory. Zatem mój pomysł na...to pomysł na aronię! Charakterystyczny cierpki smak świetnie zgra się z soczystą truskawką, podkreśli smak aromatycznego amaretto i przełamie słodycz płynnego karmelu.
    Pozdrawiam smacznie,
    DD
    dagus90@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do Pomysłu na ... Tiramisu o smaku amaretto" dodałabym truskawki i kiwi. Myślę że Tiramisu z takimi kwaskowymi owocami smakowaloby obłędnie edytaaa0@vp.pl

    OdpowiedzUsuń