wtorek, 22 stycznia 2013

Chrust lany

Przeglądając przepisy, szukając inspiracji natknęłam się na przepis chrustu lanego [KLIK] Zaciekawił mnie, postanowiłam od razu wypróbować. Moja modyfikacja - zamiast laski wanilii dodałam cukier waniliowy.  Nam w smaku przypominają  faworki;]

Składniki:

  • 200g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 150ml mleka
  • szczypta soli
  • cukier waniliowy (mała torebka)
  • 1 litr oleju do smażenia
  • cukier puder do obsypania chrustu.



Wykonanie:
  1. Oddzielamy żółtka od białek. 
  2. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. 
  3. Żółtka ubijamy trzepaczką do białości , dodajemy mleko, cukier waniliowy i stopniowo dosypujemy mąkę. 
  4. Na końcu dodajemy pianę z białek delikatnie mieszając. 
  5. Ciasto powinno mieć konsystencję trochę gęstszą niż ciasto naleśnikowe. 
  6. Przekładamy ciasto do butelki z wąską końcówką i wlewamy "pisząc" różne wzory na rozgrzanym oleju. 
  7. Smażymy na rumiano z obu stron - trwa to dosłownie chwilkę. 
  8. Wyciągamy łyżką cedzakową, następnie kładziemy na papierowym ręczniku, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. 
  9. Ostudzone posypujemy cukrem pudrem. 
Smacznego! 
* Użyłam butelki z bardzo cienką końcówką, stąd czas smażenia jest bardzo krótki, gdy próbowałam wlewać ciasto łyżką, wychodzi grubsze i trzeba poczekać aby ciasto uzyskało odpowiedni kolor;)

5 komentarzy: