piątek, 17 maja 2013

Spaghetti Carbonara

Uwielbiam makaron, szybko mam obiad, jest nieskomplikowany w przygotowaniach... Ostatnio mój połówek wyjeżdża do Włoch, no i  poprosiłam o oliwę i parmezan;) Mam! Zrobiłam spaghetti carbonada, pyszne danie, do tego sycące. Gorąco polecam;)

Składniki:
  • 500g makarony spaghetti
  • 420g boczku wędzonego
  • 250g parmezanu
  • 300ml śmietany 36%
  • 1 duża cebula lub 2 małe
  • 3 żółtka
  • łyżka świeżo mielonego czarnego pieprzu
  • 2- 3 łyżki oliwy



Wykonanie:

  1. Na początku wstawiamy wodę, solimy, gdy będzie woda wrzała  wrzucamy makaron.
  2. W między czasie kroimy cebule w drobną kostkę, oraz boczek.
  3. Na patelnię wlewamy oliwę szklimy cebule, dodajemy boczek  - wytapiamy.
  4. Do miski wbijamy 3 żółtka dodajemy do nich śmietanę - mieszamy, następnie dodajemy starty parmezan i pieprz.
  5. Gotowy makaron odcedzamy - nie przelewamy zimną wodą, gorący przekładamy do miski z masą jajeczno serową, mieszamy aż makaron pokryje się sosem, na koniec dodajemy boczek z cebulą. Podajemy od razu, obsypujemy serem, i/lub natką pietruszki.
 

Smacznego!









1 komentarz: