niedziela, 3 listopada 2013

Szyszki z kajmakiem

Smaki z dzieciństwa! Szyszki z ryżu preparowanego, tutaj z masą kajmakową/korówkową. Wcześniej robione na "bazie" z krówek, cukierków irysów. Robiliśmy je w szkole na zajęciach Praktyczno technicznych - było wesoło;) cudowne wspomnienia! 
W domu odtwarzane kilkakrotnie jako dziecko, potem odeszły w zapomnienie. Przeglądając lodówkę zobaczyłam kajmak (robimy go więcej przy produkcji ciasta słonecznikowego)potem na męża, który jadł sypki ryż preparowany. Zapytałam, może zrobimy szyszki, on nie wiedział co to jest O_O. Pokazałam jak wyglądają szyszki, mąż zgodził się "oddać" paczkę ryżu, po czym  zrobiłam w kilka chwil. Najgorsze było oczekiwanie aby stężały. Kilka od razu zostało pochłoniętych - nie było mowy aby się powstrzymał przed spróbowaniem.

Składniki:
  • 1 puszka kajmaku*/masy krówkowej
  • 100-120g ryżu preparowanego
  • 2 łyżki masła 
*Kajmak możemy zrobić: mleko skondensowane wkładamy do garnka,zalewamy wodą, tak aby przykryło puszkę i gotujemy klika godzin (ja gotuje 5h) lub po prostu kupić gotową masę. Wole zrobić sama dzień wcześniej, moim zdaniem jest lepsza;)

Wykonanie:
  1. Do wysokiego nagrzanego garnka wkładamy masło, gdy się rozpuści dodajemy kajmak/masę krówkową
  2. Nastawiamy mały ogień - to ważne
  3. Gdy uzyskamy jednolitą konsystencję, dająca się swobodnie mieszać w garnku wsypujemy preparowany ryż, mieszamy najlepiej drewnianą łyżką.
  4. Gdy ryż będzie całkowicie oblepiony masą, zdejmujemy z ognia.
  5. Próbowałam nadawać kształt szyszek dłońmi lecz strasznie się keliła do dłoni, więc robiłam to za pomocą dwóch łyżek stołowych.
  6. Odstawiamy do stężenia, gdy ostygną możemy wsadzić do lodówki, co przyśpieszy cały proces.
Smacznego;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz