piątek, 21 października 2011

Vanillekipferl

Vanillekipferl, ten przepis zdobył dla mnie patelnię!!
Uwielbiam konkursy związane z tematyką Kuchni Świata:
 Gruzińska, Włoska, Niemiecka itp.
wtedy chętnie biorę w nich udział.
Tym razem był to konkurs związany z
"zimowym podwieczorkiem Niemiec lub Austrii"
na bobyy.
Przygotowałam m.in  ciastka, których wykonanie mam zamiar Wam przedstawić.
Dla mnie to porostu  księżycowe cudeńka, które moja rodzinka pochłonęła w jeden dzień!
Było pysznie - cudownie. 
Okazuje się, że nie tylko pyszne, ale dla mnie szczęśliwe:)

Składniki:
(ciasto)
  • mąka - 280 gram
  • masło (zimne) - 200 gram
  • cukier kryształ - 75 gram
  • cukier waniliowy   - 16 gram 
  • żółtko - 2 sztuki
  • migdały (mielone) - 35 gram
  • orzechy laskowe (mielone) - 65 gram
(Puder)
  • cukier puder - 1 szklanka 
  • cukier waniliowy - 16 gram
Wykonanie:
Składniki sypkie ( mąkę cukier, cukier waniliowy) wkładamy do melaksera - mieszamy.
Rozgrzewamy piekarnik do 180*C
Dodajemy żółtka i pokrojone w kostkę zimne masło - wszystko razem mieszamy.
 Dodajemy zmielone migdały i orzechy laskowe.
Gdy nam powstanie zbita bryła, wyrabiamy ciasto ręcznie - ugniatamy, ugniatamy - jest zabawa;)
Wkładamy do lodówki na godzinę. 
Nie pomijamy tej pozycji,gdy ciasto będzie ciepłe,
na blaszce nam się po prostu rozejdzie i powstanie ciapa.
Po wyciągnięciu ciasta z lodówki, kroimy na kilka porcji, robimy wałki o grubości naszego palca wskazującego i kroimy na długość około 6 cm, zaginamy w kształt księżyca.
Pieczemy tryb termoobieg około 10 minut, 
na środkowej półce.
W tym czasie mieszamy puder z cukrem waniliowym.
  Jeszcze ciepłe ciastka obtaczamy w pudrze - podajemy ostudzone. 
  Z tej ilości składników ulepiłam 83 ciastka:)
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Gratuluję patelni :D
    I ciasteczek, bo są urocze! zapisuję :*

    OdpowiedzUsuń
  2. gratuluję wygranego konkursu, ciasteczka wyglądają jak te oryginalne, niemieckie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wygranej :-) A przy okazji - wspaniały przepis!

    OdpowiedzUsuń