sobota, 5 maja 2012

Pstrąg z warzywami

Dzisiaj na obiad zrobiłam pstrąga. Pieczony na grillowanej patelni z warzywami. Pstrąg w/g mnie jest rybą którą z łatwością się wcina. Wspaniały w smaku, do tego wystarczy wyciągać kręgosłup i właściwie pozbywamy się ości. Nie znoszę gdy z jedzeniem trzeba się " bawić" wybierać ości itp. Dzisiaj z warzywami, innym razem, może z ryżem? Jeszcze nie wiem ale coś wymyśle:)
Pstrąg z warzywami
 Składanki
( na jedną porcje)
  • Pstrąg patroszony - 1 sztuka
  • sól - 2 szczypty
  • pieprz - 2 szczypty
  • jarzynka - 2 szczypty
  • olej do smażenia - 2 łyżki
  • warzywa -  200 gram 
  • masło - 2 łyżki
  • cytryna - 2 plasterki
(brokuł, kalafior, marchew)
Pstrąg z warzywami


Wykonanie:
Pstrąga oczyścić, oskrobać i umyć. Ja usuwam w tym momencie także głowę, wy zróbcie jak Wam pasuje.Przyprawiamy rybę solą, pieprzem i jarzynką(w środku jak i na zewnątrz ryby). Do środka wkładamy łyżkę masła. Patelnię rozgrzewamy, wlewamy olej i kładziemy pstrąga na mocno rozgrzanej patelni, jeśli będzie za słabo nagrzana skórka się przyklei do patelni i będziemy musieli ją zeskrobywać. Sposobem który u mnie się sprawdza, przed włożeniem ryby biorę drewnianą łyżkę i prostopadle przykładam do dna patelni, jeśli olej wokół łyżki "pieni się" temperatura jest odpowiednia.
Pstrąga smażymy około 10 minut z każdej strony.
Warzywa ( u mnie mrożone) rozmrażamy, smażymy na drugiej patelni na łyżce masła. od czasu do czasu mieszamy. Gdy będą miękkie przyprawiamy i przekładamy na talerz razem z pstrągiem. Na wierzchu rybki układamy połówki plastra cytryny.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ach, Kochana, ale mi smaka narobiłaś!!!Tak bardzo tęsknie za taką świeżą, pyszną rybką :-) Wspaniałe danie!

    OdpowiedzUsuń