środa, 9 maja 2012

Racuchy z prażonymi jabłkami polane złocistym miodem

Racuchy, smak mojego dzieciństwa. Gdy jako dziecko spędzałam wakacje na wsi, babcia robiła racuchy   - obowiązkowo;) Z jagodami, jabłkami, rabarbarem. Wcześniej   nie zastanawiałam się jak są robione - zawsze po prostu  były:)
Gdy w niedzielne popołudnie dostałam racuchy od teściowej, wiedziałam że to właśnie TE racuchy które robiła moja babcia.  O mało nie skakałam z radości;-)
Trochę zmodyfikowałam przepis, gdyż moje dziecko racuchy woli bez dodatków. Aby nie bawić się w dzielenie ciasta dodałam jabłka na racuchy, a nie jak w pierwotnej wersji (u teściowej) w cieście.
Racuchy z prażonymi jabłkami

Składniki:
 na ok. 16 placków 
Ciasto:
  • śmietana 30% - 340 gram
  • mleko - 1 szklanka
  • cukier - 1 łyżka
  • cukier waniliowy - 2 łyżeczki
  • mąka - 2 szklanki
  • proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
  • jajko - 1 sztuka

Prażone jabłka: 
  • jabłka - 6 dużych
  • cukier - 1 łyżka
  • cynamon - 1 łyżeczka
  • woda - 1 łyżka
Do polania: 
  • miód lub syrop klonowy - ile dusza zapragnie;)
Do smażenia: 
  • olej - 6 łyżek
Racuchy z prażonymi jabłkami

 Wykonanie:
 Mleko połączyć ze śmietaną i jajkiem. W drugiej misce wymieszać razem mąkę, cukier, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Suche składniki wsypujemy do mokrych - mieszamy do uzyskania jednolitego gęstego niczym śmietana ciasta. Odstawiamy aby odpoczęło.
Myjemy jabłka, obieramy ze skórki, usuwany gniazda nasienne, kroimy na mniejsze kawałki. Do rondelka wlewamy łezkę wody podgrzewami i dodajemy pokrojone wcześniej jabłka. Po chwili do jabłek wsypujemy cukier i cynamon - prażymy mieszając ciągle do miękkości - wyłączamy gaz.
smażymy placki na rozgrzanej z tłuszczem patelni. Gdy kończymy smażyć ostatnie porcje jabłka ponownie podgrzewamy. Racuchy układamy na talerzu, na nich prażone jabłka i całość polewamy miodem. Podajemy gorące
Smacznego;)

4 komentarze: