środa, 20 czerwca 2012

Jagodzianki drożdżowe

Sezon na jagody uważam za otwarty! Wczoraj pierogi z jagodami,  dzisiaj jagodzianki! Muszę  pędzić na zbiory, abym mogła znowu cieszyć się tymi malutkimi kuleczkami, zwanymi jagodami;)
Ciacho wyrobiłam w automacie do wypieku chleba - cudowne urządzono ułatwia mi życie codziennie;)





Składniki:
Ciasto:
  • mąka pszenna - 500 gramów
  • drożdże instant - 2 łyżeczki
  • cukier - 100 gramów
  • żółtka - 3 sztuki
  • jajko -1 sztuka
  • mleko - 1 szklanka plus do posmarowania jagodzianek
  • masł0 - 80 gramów
  • cukier waniliowy - 1 sztuka (16g)
Nadzienie:
  • jagody - 16 łyżek (1 łyżka na jedna jagodziankę)
  • cukier - 2 łyżki
Lukier:
  • cukier puder - 2 szklanki
  • woda - 3-4 łyżki
Wykonanie:
Ciasto drożdżowe jak wspominałam wcześniej wyrobiłam w automacie do pieczenia chleba. Zajęło to maszynie 1,5h;) 
Jeśli jednak nie posiadacie takiej maszynki to wyrabiamy ręcznie:
 Mąkę łączymy z cukrem dodajemy  drożdże instant. Następnie zalewamy ciepłym mlekiem, dodajemy żółtka, jajko, masło i całość ugniatamy w misce. Gdy składniki się połączą odstawiamy w ciepłe miejsce. Masa podwoi swoją objętość. Następnie przekładamy na stolnice, chwilę wyrabiamy i ponownie odstawiamy na 40 minut pod przykryciem. Jagody płukamy i zasypujemy cukrem. Ciasto dzielimy na 16 części. Delikatnie "rozpłaszczamy" nakładamy łyżkę jagód i zbieramy ciasto do góry, aby "zamknąć" nadzienie w środku. Formujemy pożądany kształt i układamy na papierze do pieczenia miejscem sklejenia na dół. Smarujemy każdą jagodziankę mlekiem. Nastawiamy piekarnik na 180*C i pieczemy na środkowej półce 14-15 minut.
 W tym czasie przygotowujemy lukier:
 Cukier puder łączymy z 3-4 łyżkami ciepłej wody. Polewamy jeszcze ciepłe jagodzianki. 
Smacznego;)




9 komentarzy:

  1. Ach Kochana, pyszności!!! Prześlij mi 4 :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie - ale już wszystko skonsumowane - następnym razem prześle:) A czuje ze będę robiła po niedzieli jak nazbieramy jagód;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. My także lubimy - zjedzone zostały jeszcze gorące

      Usuń
  3. Łaaał! Ale narobiłam sobie apetytu oglądając te zdjęcia : )

    OdpowiedzUsuń
  4. REWELACYJNE!!!! Zjedzone jeszcze ciepłe!!! Kolejny udany i smaczny przepis!!
    ~~mena~~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo ważne dla mnie są takie właśnie reakcje - wiem że nie tylko mnie smakuję to co robię - Dziękuję że skorzystałaś z mojego przepisu i że chciało Ci się opisać wrażenia:)

      Usuń