piątek, 29 czerwca 2012

Kluski z bułki

Przepis ten dostałam od kumpeli. Zwykłe spotkanie przy kawie, trochę śmiechu, paplaniny o wszystkim i niczym... Temat rozmowy zszedł na kulinaria i  D. wspomniała coś o kluskach z bułki..... wróć - myślę -  z bułki? Zaraz bombardowałam pytaniami, co jak, z czym to się je? Powiedziała, wytłumaczyła i zrobiłam. Powiem Wam, że są doskonałe;)
Kluski z bułki
Składniki:
(4-5 porcji)
  • Składniki na 4-5 porcji
  • Bułki - 2 sztuki ( wykorzystałam pszenne z przedziałkiem;)
  • mleko - 350 ml
  • jajko - 1 sztuka
  • sól - szczypta plus 1/2 łyżki do posolenia wody
  • dżem (np. truskawkowy) - 1 słoik ( 410g)
  • mąka - 4 łyżki


Wykonanie: 
  1. Bułki rwiemy  na małe kawałki.
  2. Wkładamy do miski i zalewamy mlekiem. 
  3. Gdy bułki "wypiją"całe mleko przekładamy do melaksera lub rozdrabniacza. 
  4. Dodajemy jajko, szczyptę soli, mąkę całość  miksujemy. 
  5. Powstanie  gęsta masa niczym śmietana. 
  6. W garnku średniej wielkości gotujemy posoloną wodę. 
  7. Łyżką stołową, nabieramy ciasto i zrzucamy z łyżki do wrzątku
  8. Gotujemy partiami po kilka sztuk. Zajmuje to około minuty od momentu wypłynięcia. 
  9. Wyciągamy łyżką cedzakową na talerze. 
  10. Dżem wkładamy do rondla, podgrzewamy, powstanie sos, którym polewamy kluski.  
  11. *Dodałam dżem truskawkowy, gdyż taki miałam pod ręką. Można zrobić mus, ze świeżych owoców, podgrzać i podać z kluskami.
 Smacznego! 

4 komentarze: