sobota, 14 lipca 2012

Maliny zapiekane

Pyszny malinowy deser. Przepis znalazłam w gazecie Tina Przepisy z 2007r. Trochę go zmodyfikowałam w/g swoich potrzeb. Objedliśmy się przeokropnie;)
Składniki:
  • Maliny - 500 gramów
  • cukier - 6 łyżek
  • jajka-4 sztuki
  • sól-szczypta
  • cukier waniliowy -1 łyżka ( tutaj podano aromat cytrynowy, ja z niego zrezygnowałam)
  • maka pszenna-100 gram
  • śmietana kremówka- 6 łyżek
  • cukier puder do obsypania
  • masło - do wysmarowania formy

 Wykonanie:
  1. Maliny przebieramy,mieszamy z połową (3 łyżki) cukru, przykrywamy i odstawiamy. 
  2. W przepisie, proponowano  zmiksowanie połowy malin, ja tę czynność pominęłam :) Wsypujemy  3/4 malin na spód wysmarowanej tłuszczem formę u mnie 28x12. 
  3. Oddzielamy żółtka od białek 
  4. Żółtka ucieramy z cukrem, białka ubijamy ze szczyptą soli, następnie dodajemy do żółtek. 
  5. Dodajemy mąkę i śmietaną  do masy jajecznej , delikatnie mieszamy. 
  6. Ciastem przykrywamy maliny. 
  7. Kilka malin ułożyć na wierzchniej warstwie ciasta. 
  8. Pieczemy w na grzanym do  175*C i pieczemy około 35 minut. 
  9. Po wyciągnięciu obsypujemy cukrem pudrem. 
  10. W przepisie sugerowano podawanie z miksowanymi malinami. 
  11. Polecam z gałką ulubionych lodów:)


 

5 komentarzy:

  1. Super wygląda i na pewno rewelacyjnie smakuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Deser musiał być przepyszny, nic dziwnego, że się nim tak zajadaliście;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spodziewałam się, że będzie dobry, ale nie spodziewałam się takiego entuzjazmu ze strony bliskich na jego widok i smak:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi obłędnie. A tak nawiasem to w Tinie mają dobre przepisy, nie raz z nich korzystałam i nigdy się nie zawiodłam oczywiście nie raz coś tam zmieniłam na swój smak ale ogólnie warto sobie zbierać receptury z tej gazetki :)

    OdpowiedzUsuń