wtorek, 14 sierpnia 2012

Bułki śniadaniowe

Wypieków ciąg dalszy, tym razem na"taśmę" poszły bułki zwane śniadaniowymi. Zgrabne, smaczne, doskonałe na śniadanie jak i na kolację. Będą nam smakowały z wędliną,ale na słodko także chętnie je zjemy.
Skladniki:
  • 500g mąki pszennej typ 550
  • 30g świeżych drożdży
  • łyżeczka cukru
  • płaska łyżeczka soli
  • tłuszcz do posmarowania blachy
Wykonanie:
  1. Mąkę przesiej do miski,zrób wgłębienie, pokrusz do niego drożdże, dodaj cukier i trochę letniej wody.
  2. Wymieszaj z odrobiną mąki i pozostaw pod przykryciem na 10 minut.
  3. Do rozczynu dodaj 240ml letniej wody, sól, zagnieć ciasto przez około 10 minut. W razie potrzeby dosyp mąki.
  4. Misę oprósz mąką, ciasto formuj w kulę i odstaw w ciepłe miejsce pod przykryciem do wyrośnięcia na około 2h.
  5. Blachę posmaruj tłuszczem, ciasto jeszcze chwilę ugniataj i uformuj 8 bułek. (W przepisie podano 16 podwójnych malutkich, ja zrobiłam 8 większych) Każdą natnij wzdłuż.
  6. Wstaw do nagrzanego do 220*C piekarnika, ale piecz w 200*C przez 15- 20 minut.
  7. W trakcie pieczenia smaruj lub spryskuj bułki wodą z solą.
 * Przepis zaczerpnięty z książki " Smakowite Pieczywo" Kristiane Muller- Urban


2 komentarze:

  1. Uwielbiam domowe bułeczki. Najlepsze są te jeszcze ciepłe posmarowane masłem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne bułeczki, bardzo zachęcająco wyglądają! ja też zaczynam domowe piekarzenie, ale piekę chlebek na zakwasie. I póki co nie mam zamiru wymienić go na kupowany.

    OdpowiedzUsuń