poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Pizza na cienkim cieście

Lubicie pizze? Ja od czasu do czasu lubię wrzucić na ząb;) Generalnie wolę pizzę na grubym cieście, ale rodzina chciała na cienkim, więc im zrobiłam. Wyszła cudna;) Polecam amatorom pizzy,ciasto rewelacyjne, a dodatki? Sami stwórzcie ulubioną kompozycje (^^,)


 
Składniki: 
Na ciasto:
  • mąka pszenna - 250 g plus do obsypania stolnicy
  • letnia woda - 100ml
  • oliwa - 4 łyżki
  • drożdże instant - 3,5g
  • sól- szczypta
Dodatki:
  • mała puszka pomidorów pelati
  • oregano suszone - 1 łyżeczka
  • majeranek suszony - 1 łyżeczka
  • wędlina - 250 gram
  • pomidorki koktajlowe - kilkanaście sztuk
  • starty żółty ser - 1,5 szklanki
Wykonanie:

  1. Mąkę ,wodę, drożdże, oliwę i sól kolejno dodajemy  do miski.
  2. Łączymy mieszając ze sobą składniki, gdy uzyskamy zwartą kulkę wyrabiamy na stolnicy przez około 10 minut.
  3. Wkładamy ciasto ponownie do miski i odstawiamy  do wyrośnięcia w ciepłe miejsce,na ok. godzinę.
  4. W tym czasie kroimy wędlinę w paski, pomidorki koktajlowe przecinamy na połowę.
  5. Pomidorki pelati przekładamy do miski, dodajemy zioła (u mnie oregano i majeranek, możecie dodać ulubione) mieszamy.
  6. Stolnice oprószamy mąką, przekładamy wyrośnięte ciasto, dzielimy na dwie części.
  7. Formujemy kulkę, ugniatamy, następnie rozwałkowujemy na cienki okrąg (z tym różnie u mnie bywa, w jednej był okrąg w drugiej jajo mi wyszło) tak samo postępujemy z drugą kulką
  8. Na rozwałkowanym cieście smarujemy łyżką lub pędzlem silikonowym pomidorkami pelati, obsypujemy startym żółtym serem, rozprowadzamy po całej powierzchni wędlinę i pomidorki koktajlowe.
  9. Wstawiamy do nagrzanego do 250*C piekarnika i pieczemy do zarumienienia się brzegów, bez  użycia trybu z termo obiegiem


6 komentarzy:

  1. Fajna pizza, dla mnie bez mięska

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, Kochana, ale mi narobiłaś smaku! Uwielbiam taką, na cienkim cieście...Mmmm! Piękna!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto faktycznie cienkie, przez co jest to prawdziwa pizza! super!

    OdpowiedzUsuń
  4. tak apetyczna, że z chęcią zrobię w domku w niedługim czasie, ale mam ochotę na białą pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzię że będzie smakowała tak,jak nam;)

      Usuń