wtorek, 7 sierpnia 2012

Rolada bezowa z żurawiną

Zostały mi białka gdy przygotowywałam inne ciacho, więc postanowiłam wykorzystać je właśnie do rolady bezowej. Rolada z bitą śmietaną i żurawiną, która ma kwaskowy smak, więc idealnie smaki się równoważą.

Składniki:
  • 2 białka
  • 120g cukru pudru plus łyżka do śmietany
  • 120g żurawiny ( u mnie suszona)
  • 150ml śmietanki 30%
Wykonanie:
  1. Białka ubijamy na sztywną i lśniącą piane, dodając stopniowo cukier puder.
  2. Blachę o wymiarach 23*36 wykładamy papierem do pieczenia.
  3. Przykładamy masę bezową i pieczemy 20 minut w 160*C.
  4. Gotową beze, jeszcze ciepłą zawijany w rulon wzdłuż krótszego boku - kładziemy na ścierkę i w niej zawijamy roladę.
  5. Gdy rolada stygnie ubijamy śmietanę z łyżką cukru pudru.
  6. Na wystudzoną - to ważne roladę rozsmarowujemy śmietana,a na niej układamy żurawinę. 
  7. Zwijamy, możemy obsypać cukrem pudrem i od razu podajemy.
  8. Gdy rolada "czeka" w lodówce na gości, do spożycia, żurawina nasiąknie wilgocią śmietanki i będzie miękka, nie chrupiąca.
  9. Wybór należy do Was, kiedy wcinacie. Nie dodaję w tym przypadku żelatyny do śmietany, gdyż błyskawicznie schodzi i nie ma takiej potrzeby. W mojej pierwszej dodałam z obawy że śmietana mi zjedzie, ale okazało się, że niepotrzebnie:)

    2 komentarze:

    1. uwielbiam rolady bezowe, ale zawsze mam jakieś wymówki aby zrobić sama w domu :0
      pozdrawiam ciepło,
      szana,
      www.gastronomygo.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    2. Połączenie słodkiej bezy i żurawiny brzmi kusząco;)

      OdpowiedzUsuń