czwartek, 7 lutego 2013

Mini pączki z serem

Tłusty czwartek, więc pączki u nas muszą być obowiązkowo. W tym roku postanowiłam wypróbować przepis na mini pączki z serem. Szukałam od jakiegoś czasu sensowny przepis, taki który przemówi do mnie. Trafiłam na bloga Kuchnia Agaty i to właśnie tym przepisem się posiłkowałam. To był strzał w  dziesiątkę! Smak dzieciństwa, takie pączki robiła nasza sąsiadka, dzieciaki ustawiały się w kolejce po nie;) to były czasy.... Potem sąsiadka się wyprowadziła i ..... po pączkach. Do dzisiaj;) Polecam wypróbować!

Składniki:
  • 200g twarogu ( u mnie półtłusty)
  • 250g mąki pszennej
  • 5 łyżek cukru
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka wódki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy (mała paczka)
  • 1 litr oleju do smażenia
  • cukier puder do obsypania 


Wykonanie:
  1. Twaróg kroimy na mniejsze części wrzucamy do melaksera, dodajemy cukier, miksujemy na gładką masę.
  2. Dodajemy jajko, alkohol, miksujemy dalej.
  3. Mąkę przesiewamy z solą i proszkiem do pieczenia, dodajemy do sera - miksujemy.
  4. Nabieramy porcje ciasta, tworzymy kulki wielkości orzecha włoskiego, smażymy na mocno rozgrzanym oleju.
  5. Wyciągamy łyżką cedzakową, przekładamy na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem.
  6. Ostudzone obsypujemy cukrem pudrem.
 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz