wtorek, 8 października 2013

Domowe kajzerki

Kajzerki, ulubione bułki mojej córki, ogólnie lubi buły wszelkiej maści, lecz te umiłowała sobie najbardziej. Poszukałam przepisu  i znalazłam TUTAJ. Jak zwykle ciacho wyrobiłam w automacie do wypieku chleba, a potem uformowałam bułki, następnie wsadziłam do piekarnika. Nacięcia nie wyszły mi zbyt dobrze, ale smakowo się buły obroniły;)


Składniki:

  • 3 szklanki mąki pszennej (u mnie tortowa)
  • ¾ szklanki letniej wody
  • 1 ½ łyżeczki drożdży instant (lub 20g świeżych*)
  • 1 ½ łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • 2 łyżki roztopionego masła


 Wykonanie: 
 Jeśli robicie w automacie:
  1. Wodę, jajko, roztopione masło wlewamy do automatu, następnie dodajemy sól, mąkę(przesianą), cukier i drożdże, nastawiamy na wyrabianie ciasta drożdżowego. 
  2. Gotowe ciasto przekładamy na stolnicę, dzielimy na 8 części, formujemy bułki, nożem ponacinamy "gwiazdki", przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 
  3. Smarujemy bułki mlekiem lub rozbełtanym jajkiem - odstawiamy na 45 minut. 
  4. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 220*C i pieczemy około 15-17 minut (Piekłam 17 minut)

Gdy robicie tradycyjnie:
  1. Wszystkie składniki wrzucamy.wlewamy do miski, zagniatamy. 
  2. Gdy ciasto mamy zwarte i odchodzi od naczynia wyrabiamy jeszcze chwile. Przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1 godzinę. 
  3. Po tym czasie ciasto przekładamy na obsypaną mąką stolnicę, dzielimy na 8 części, formujemy bułki, nacinamy j/w, smarujemy mlekiem lub rozkłóconym jajkiem, odstawiamy na około 45 minut. 
  4. Pieczemy w rozgrzanym Piekarniku nagrzanym do 220*C 15-17 minut.

*W oryginalnym przepisie temperatura pieczenia podana jest 225*C, ja jednak piekłam w 2208C w zupełności to wystarczyło;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz