czwartek, 19 grudnia 2013

Ciasto-Śmietnik

To ciacho jadłam u teściowej, która znalazła przepis w jakimś czasopiśmie. Nazwa tego ciasta nasunęła mi się sama, więc postanowiłam poszperać tu i ówdzie w poszukiwaniu przepisu...
Wpisałam ciasto śmietnik i okazało się, że ono istnieje pod taką nazwą, a znalazłam je TUTAJ
Troszkę w składnikach zrobiłam przetasowanie;)


 Składniki:
  • 8 jabłek ( dodałam 10 mniejszych)
  • szklanka orzechów
  • 100 gram kokosowych wiórek
  •  200 gram rodzynek( dałam 100g rodzynek i 100g żurawiny suszonej)
  • 2 szklanki maki
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka sody 
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 3 łyżki oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 1łyżka margaryny do wysmarowania blachy
  • 1,5łyżki bułki tartej do obsypania blachy
 Wykonanie:
 
  1. Jabłka obieramy, kroimy w kostkęzasypujemy cukrem - odstawiamy na godzinę aby puściły soki.
  2. Po tym czasie dodajemy pozostałe składniki, zaczynałam od bakali (orzechy wcześniej zgniotłam na mniejsze kawałki), następnie dodałam jajka, olej, sodę, kakao i mąke.
  3. Całość mieszamy, następnie przekładamy na blachę wysmarowaną tłuszczem i obsypaną bułką tartą.
  4. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180*C i pieczemy około 45 minut.
  5.  Możemy obsypać cukrem pudrem gotowe ciasto - ja z tego zrezygnowałam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz