poniedziałek, 25 lipca 2011

Kill Grill2

Głodne Kawałki
czyli musztarda przed obiadem.
Oglądacie kulinarne programy? 
Czy kojarzycie autora,
lub prowadzącego z "nazwiska"?
Otóż jestem tego typu istotą, 
która nie przywiązuje wagi do takich wydawałoby się  - szczegółów. 
Wielokrotnie w rozmowach ze znajomymi opisując jakiegoś  "osobnika", dla mnie musiał kojarzyć się z kimś lub czymś.
Tak więc, gdy Kornik z portalu bobyy 
napisała mi o książce Kill Grill 2  pomyślałam...
Któż to jest!?
  Większość zachwyca się osobą i książką?
 Wklepałam w  Google nazwisko autora i ukazał mi się......
nie mogłam uwierzyć, że to o Nim jest mowa!
Książka w drodze.......
Teraz długie oczekiwanie  na lekturę,
mijały dni,a ja......
zaciekle sprawdzałam skrzynkę pocztową 
no i wreszcie jest!
 Drepcząc do domu już zaczęłam czytać,
ciekawa byłam czy pisanie wychodzi mu tak dobrze jak prowadzenie programów kulinarnych.
Dla niewtajemniczonych 
przybliżę trochę postać - autora w/w książki:
Anthony Bourdain (ur. 1956) - absolwent CIA (Culinary Institute of America),przeszedł wszystkie szczeble kariery kucharskiej,
od pomywacza do szefa kuchni w znakomitej nowojorskiej restauracji "Brasserie Les Halles".
Jest autorem kryminałów oraz książek kulinarnych i "kuchennych", czyli ukazujących pracę w kuchni od kuchni
(m.in. Bone in the Throat, Gone Bamboo, 
Typhoid Mary, Cook's Tour: In Search of the Perfect Meal, Anthony Bourdain's Les Halles Cookbook,The Nasty Bits).
Książka "Kill Grill. Restauracja od kuchni" została wydana w 23 krajach i stała się światowym bestsellerem. 
Jego teksty publikował m.in. "New York Times", "The Times", "Observer", "Independent". Bourdain, oprócz programu "Anthony Bourdain: bez rezerwacji", znany jest też z serii "Podróż kucharza" 

Kilka słów o samej książce.
Przeczytałam jednym tchem, już po kilkunastu zdaniach wiedziałam że będzie niezła zabawa. Ci, którzy obejrzeli choć jeden odcinek kulinarnych poczynań Autora wiedzą o czym mówie:)
Nie zawiodłam się! 
Pisze tak samo dobrze, jak prowadzi programy kulinarne, ba, nawet wolę słowo pisane w jego wydaniu.
 Cięty język i elementy autobiograficzne pozwalają na "bliższe" poznanie nam Jego osoby, jednocześnie pisze zrozumiałym językiem.
Nie musimy być z "branży", aby przekaz był czytelny dla przeciętnego Kowalskiego. 
Zapoznaje nas z tajemniczym "Systemem D" (istotną jak okazuje się... nie, nie napisze - weźcie książkę do ręki i przeczytajcie. Warto!;-)
Krytykuje najbardziej znane nam marki
z fast  foodami, ale nie samych fast foodów....
Dowiemy się, gdzie można w/g Autora dobrze zjeść i komentuje dlaczego właśnie tam!
Cenne wskazówki, czego mamy unikać w restauracjach rodzimych czy też dalekich krajów... Nie chce streszczać wam całej książki, 
nie będziecie mieli zabawy z czytania.



Książkę oceniam na Szóstkę z Plusem.

Jest pełna humoru, nieprzesadzonej krytyki,
a cięty język dodaje pikanterii.


Anthony Bourdain
„Głodne kawałki. Kill grill 2”
Wydawnictwo W.A.B. 2011




3 komentarze:

  1. Programow Bourdaina nie widzialam, ale pierwsza czesc "Kill Grill" (czy tez "Kitchen Confidential") przeczytalam, smiejac sie przy tym do rozpuku. Po druga tez siegne, jak tylko ja znajde!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w takim razie nadrobić zaległości w czytaniu - bo Anthonego wprost uwielbiam! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Książką naprawde bardzo ciekawa :) Aż sam nie wierzyłem że mnie to zainteresuje, a tu prosze jakie zdziwienie mnie wzięło :) A wszystko zaczęło się po przeczytaniu tego wpisu http://klub.dilmah.pl/blog/2011/07/18/przy-filizance-herbaty-kill-grill-2-do-wygrania/

    OdpowiedzUsuń