wtorek, 2 sierpnia 2011

Chleb Arabski

To jeden z typowych arabskich chlebów. 
Bardzo wszechstronny jeśli chodzi o zastosowanie. 
Napełnia się je mięsem, serami,
możemy "bawić" się farszem i w ten sposób nadać własny niepowtarzalny smak!
Składniki:
  • maka typ 650 - 450 gram
  • drożdże świeże - 10 gram
  • sól - 2 łyżeczki
  • oliwa - 4 łyżki
  • woda( letnia) 280 gram
Wykonanie:
  1. Łączymy wszystkie składniki,
  2. Odstawiamy wymieszane składniki na około 60 minut pod przykryciem w ciepłym miejscu.
  3. Następnie  dzielmy ciasto na porcje (u mnie było ich 12 szt)
  4. Obsypujemy mąka odstawiamy na  10 minut.
  5. Rozwałkowujemy na cienkie placki.
  6. Wkładamy porcjami nasze placki do nagrzanego do 210 *C piekarnika z termoobiegiem 
  7. Pieczemy około 5 - 6 minut.
Smacznego!
Ja napełniłam je farszem z kurczaka, papryki, cebuli z kurkumą solą i pieprzem:) Rewelacja!




9 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszą takie komentarze, ktoś wypróbował,smakowało i poświęcił swój czas aby napisać o tym;) Dziękuję że zaglądasz;)

      Usuń
  2. Dzień dobry:) mam pytanie tych drożdży ma być 10 gram czy 10 dag czyli 100 gram ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawil mnie Twoj przepis:).

    Czy farsz wkladamy do upieczonych plackow czy farszem nadziewamy sirowe ciasto i razem pieczemy?

    Dzieki za pomoc, no i biore sie za pieczenie:)
    Pozdrawiam. Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. Nadziewamy farszem już gotowy chlebek;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie skonczylam piec chlebki,moj 5 letni syn jest nimi zachwycony,i ja rowniez,tak prosty przepis a smakuja rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis wygląda prosto i smakowicie zarazem :)
    Jedno pytanie: mąki - jak rozumiem - ma być kilogram?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, mąka typu 650 - takie oznaczenie mąki i jej 450 gram;)

      Usuń