poniedziałek, 20 lutego 2012

Mam ochotę na nalesniki..

 Zrobiłam je w kształcie cukierków. Do środka kawałek banana włożyłam, wysmarowałam nutellą, do tego jeszcze dołożyłam płatki z migdałów. Powiem Wam, że mężuś się zajadał, nawet się nie spodziewał że takie połączenie jest dobrym rozwiązaniem. A jednak;)
Składniki:
  • Na ciasto naleśnikowe:
  • mleko - 2 szklanki
  • maka pszenna - 1,5 szklanki
  • cukier waniliowy - 1 łyżka
  • jajko - 1 sztuka
  • Nadzienie:
  • banany - 3 sztuki
  • nutella - 4 łyzki
  • płatki migdałów -9 łyżeczek
  • Dekoracja:
  • miód - 3 łyżeczki
  • czekolada gorzka - 1 sztuka
  • Smażenie:
  • olej - 9 łyżeczek (jedna łyżeczka na naleśnika)


Wykonanie:
Mleko mieszamy z jajkiem, dodajemy cukier waniliowy i stopniowo ciągle mieszając mąkę. Odstawiamy ciasto aby odpoczęło. W tym czasie przygotujemy banany. Banany obieramy, odcinamy końcówki - wyrzucamy je. Banana dzielimy na 3 części i tak robimy z każdym kolejnym. Smarujemy kawałki bananów nutellą i obsypujemy płatkami migdałów. Rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej.Czas na smażenie naleśników. Smażymy naleśniki - jeden na jednej łyżeczce oleju. Na usmażone naleśniki kładziemy kawałki bananów, zawijamy i nadajemy kształt cukierków. Owalny talerz polewamy miodem,kładziemy "cukierki" dekorujemy czekoladą, możemy ewentualnie obsypać jeszcze cukrem pudrem.

 Smacznego:)

2 komentarze: