piątek, 15 czerwca 2012

Makaron ze szpinakiem i pieczarkami

Wierzcie lub nie, szpinak jadłam po raz pierwszy w życiu! Skusiłam  się do wypróbowania, gdy zobaczyłam szpinak w połączeniu z pieczarkami - które uwielbiam! Lubię przeglądać profil na Fb Ja, Pieczarka - stamtąd pochodzi przepis. Ja go trochę zmodyfikowałam. Po pierwsze nie było tam makaronu, tylko sugestia do czego połączenie szpinaku z pieczarkami może stanowić dodatek - wybrałam makaron. P drugie trochę się pozmieniało w trakcie przygotowań, ze względu na stan lodówki jaki miałam;)


Składniki:
  • 50 dag pieczarek
  • 50 dag szpinaku świeżego lub mrożonego(użyłam mrożone brykiety)
  • 10 dag masła
  • 10 dag parmezanu (ewentualnie sera topionego)-dodałam ser gouda, który miałam)
  • 2-3 łyżki śmietanki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 malutka cebula(pominęłam)
  • sól, pieprz
  • dodałam łyżeczkę przyprawy do sałatek z kwiatkami 
  • 2 szklanki makaronu

Wykonanie:
Brykiety dałam na suchą rozgrzaną patelnię - odparowały, następnie dodałam do nich czosnek, sól, pieprz i śmietanę.
Na drugiej patelni podsmażyłam, a właściwie tylko zeszkliłam na maśle pieczarki.
Kolejnym krokiem było ugotowanie makaronu.
Do szpinaku na samym końcu dodałam ser.
Makaron odcedziłam i wrzuciłam do szpinaku - wymieszałam, przełożyłam na talerz, na wierzch pieczarki i obsypałam przyprawą do sałatek.
Genialne:)

 

3 komentarze: