czwartek, 13 września 2012

Powidła

Najprostszy przepis z możliwych, do zrobienia powideł. Gdy nadchodzi jesień, czas na śliwki, powidła u nas w domu muszą być. Robię właśnie w ten sposób który za chwilę Wam pokaże;) Każdy z Was może samodzielni przygotować w domu Spróbujecie?


Składniki:
  • 2,5 kg śliwek
  • 1 szklanka cukru
 
Wykonanie:
  1. Śliwki płuczemy, przecinamy na połowę, usuwamy pestki.
  2. Wkładamy do garnka najlepiej z grubym dnem.
  3. Gotujemy na wolnym ogniu, śliwki zaczną puszczać soki.
  4. Po około 2 godzinach dosypujemy cukier, dopiero wtedy mieszamy.
  5. Gotujemy dalej na wolnym ogniu około 4 godziny.
  6. Gotowe, jeszcze gorące śliwki przekładamy do wyparzonych słoików.
  7. Od razu zakręcamy przewracamy do góry dnem. Pozostawiamy do ostygnięcia w takiej pozycji.
 
 

7 komentarzy:

  1. U mnie powidła już poczynione. W tym roku robiłam je z dodatkiem wanilii;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Idę w takim razie zerknąć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. no prosze jakie ci cudowne przetwory ci wyszly.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Uwielbiam! Ja robiłam akurat z gruszkami - pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam po posiłkach do mnie :) http://idziemywytrwale.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń