wtorek, 6 listopada 2012

Pączusie na serku homogenizowanym

Pączusie w smaku z wyglądu już nie zupełnie, wyszły mi jakieś dziwne " twory", dodam tylko smaczne "stwory". Przynajmniej dzieci mały okazje wysilić wyobraźnie i próbowały zgadnąć co to może być;) 
Dodatek serka homogenizowanego o smaku pieczonego jabłka z kawałkami owoców, zmieniło smak, zapach tradycyjnie przygotowywanych na waniliowym. Przyznam iż był to eksperyment kulinarny. Smakowo uważam za udany, nad kształtem muszę popracować;)
Dodałam do ciasta drożdże instant, obawiałam się, że proszek do pieczenia tego po prostu "nie udźwignie". 

Składniki:

  • 150g sera homogenizowane o smaku pieczonych jabłek (z kawałkami owoców)
  • 300g mąki
  • 1 płaska łyżeczka drożdży instant
  • 2 łyżki cukru
  • 3 jajka
  • łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)
  • cukier puder do obsypania
  • 3 szklanki oleju do smażenia


Wykonanie:
  1. Jaja wbijamy do miski, dodajemy do nich serek homogenizowany.
  2. Rózgą dokładnie mieszamy, następnie do oddzielnej miski dodajemy składniki sypkie tj: mąkę z drożdżami, dodajemy opcjonalnie cynamon (lubię zapach cynamonu w połączeniu z jabłkami) i cukier, mieszamy.
  3. Dodajemy do jajek połączonych z serkiem, miksujemy robotem lub ponownie mieszamy intensywnie rózgą. 
  4. Odstawiamy na około 30 minut w ciepłe miejsce, aby ciasto odpoczęło i trochę podrosło. 
  5. Rozgrzewamy w rondelku olej, łyżeczką nabieramy porcję ciasta i drugą pomagając sobie "spychamy" z tej pierwszej do oleju. Tutaj powstają u mnie dziwne kształty, muszę dopracować technikę
  6. Urosną w oleju dość sporo;) 
  7. Smażymy na wolnym ogniu z obu stron do zarumienienia się. 
  8. Przekładamy gotowe na papierowy ręcznik, aby nadmiar tłuszczu obciekł, następnie układamy na talerzu i obsypujemy cukrem pudrem. 
Smacznego;)

4 komentarze:

  1. Robiłam je chyba dwa lata temu na tłusty czwartek i o dziwo wszystkim smakowały :) tylko użyłam serka o smaku waniliowym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Joanko, prezentują się niesamowicie kusząco! Narobiłaś mi smaczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest po 23:00 ale już chyba przez Ciebie nie zasnę więc mogę zabrać się za pączki :D

    OdpowiedzUsuń