sobota, 27 lipca 2013

Karczek pieczony w rękawie

Moje pierwsze mięsko pieczone w rękawie, dużo czytałam na ten temat. Nie było "okazji" (czytaj przekonania) do  aby wypróbować ten sposób pieczenia mięsa. Kupiłam karczek, wysmarowałam ziołami, wsadziłam do rękawa upiekłam i..... jestem bardzo mile zaskoczona jędrnością soczystością mięsa. Żałuję że tak długo zwlekałam aby piec w rękawie. Jakie Wy macie zdanie na ten temat, pieczecie, czy raczej sceptycznie do tego podchodzicie?

Składniki:
  • 2kg karczku
  • 4-5 łyżek oleju
  • łyżeczka ostrej papryki
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka pieprzu świeżo zmielonego (u mnie kamis)
  • łyżeczka oregano,
  • 2 listki laurowe,
  • ząbek czosnku

Wykonanie:
  1. Zaczynamy od nastawienia piekarnik na 200*C. 
  2. W między czasie mięso wkładamy do większej miski.
  3.  Ziołową marynatę zrobimy w mniejszej misce, olej plus przyprawy (bez ziela angielskiego i czosnku) mieszamy, wszystkie składniki musimy dokładnie wymieszać.
  4. Następnie przelewamy wszystko do karczku, smarujemy marynatą z każdej strony. 
  5. Odstawiamy na 15-20  minut( najlepiej jednak na całą noc). 
  6. Karczek wkładamy do rękawa, z jednej strony już zawiązany, dorzucamy liść laurowy  oraz ząbek czosnku. 
  7. Zawiązujemy/zamykamy rękaw z drugiej strony. 
  8. Przekładamy mięso zawinięte w rękaw na blachę do pieczenia. 
  9. Nakłuwamy rękaw w kilku miejscach. 
  10. Pieczemy 2 godziny. 
  11. Podajemy na gorąco do obiadu, lub na zimno do kanapek, obie wersje są bardzo smaczne.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz