sobota, 16 listopada 2013

Kaszanka zapiekana z serkiem topionym

Pomysł  podrzuciła mi teściowa. Rozmowa zeszła jak zwykle na temat kulinarny. Kaszanka była na tapecie, więc teściowa zaproponowała abym spróbowała zapiec w piekarniku kaszankę z serkiem topionym lub kiszoną kapusta. Ta druga opcja także będzie niebawem w realizacji. Mile byłam zaskoczona, nawet mój połówek się skusił, na nowości raczej dziwnie reaguje. Córka niechętnie do kaszanki podchodzi w ogóle, także nie było mowy, aby nawet spróbowała. Mnie podsumowała, ze mnie to wszystko smakuje obojętnie co bym nie zjadła ... nie do końca, ale już mam obraz jaki sobie "wyrobiłam" u córki pod względem wcinana różności ;)

Składniki:
  • 2 krupnioki/kaszanki
  • 1 duża cebula
  • 1 serek topiony ( kostka)
  • łyżka oleju
  • pieprz młotkowany z kolendrą


 Wykonanie:
  1. Nastawiamy piekarnik na 200*C
  2. Urywamy folię aluminiową razy dwa tej samej wielkości (musimy zapieczętować krupnioki w folii)
  3. Folię smarujemy pędzelkiem olejem.
  4. Układamy krupnioki obok siebie, pozostawiając odstęp.
  5. Kaszankę nacinamy wzdłuż, w nacięcie wkładamy serek topiony (cięłam plasterki,które potem zwijałam w rulon)
  6. Pomiędzy krupnioki wkładamy pokrojoną w pióra cebule*, skrapiamy olejem
  7. Zwijamy szczelnie wkładamy do nagrzanego piekarnika na 25 minut, otwieramy i pozostawiamy jeszcze na 2-3 minuty.
  8. Podajemy zaraz po wyjęciu z piekarnika, serek jest miękki i ciągnący;)
 * Cebula nie zachwyca w ten sposób przygotowana, następnym razem po prosu uduszę ją na patelni i dopiero wtedy podam z kaszanka.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz