poniedziałek, 13 kwietnia 2020

Najlepsze serowe (twarogowe) pączusie

Pączusie serowe to smaki mojego dzieciństwa, pierwsze spróbowanie tych pączusi było niezwykłym kulinarnym doznaniem. Zakochałam sięw tym smaku. Jako dziecko nie mogłam się doczekać kiedy ponownie będę mogła je konsumować;)
Teraz jako osoba dorosła mogę je robić sama - kiedy chcę ;)
córka niestety nie podziela mojego zachwytu pączusiami - woli faworki. No cóż bywa i tak. Jeśli i Wy lubicie serowe pączusie zapraszam do zapoznania się z przepisem.


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej (u mnie mąka owsiana tortowa) 
  • 2 łyżki cukru ( u mnie erytrytolu)
  • 250 gramów twarogu (u mnie półtłustego)
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 1 całe jajko
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • cukier puder do obsypania (u mnie zmielony erytrytol) 
  • olej do smażenia pączusi
Wykonanie:
  1. Do miski wsypujemy przesianą mąkę, dodajemy proszek do pieczenia,  cukier, jajko, twaróg
  2. Wszystkie składniki ze sobą łączymy do momentu aż powstanie jednolite ciasto.
  3. Rozgrzewamy olej, w tym czasie łyżeczką nabieramy ciasto i formujemy małe kulki.
  4. Smażymy pączusie na rozgrzanym olej na złoto - brązowy kolor.
  5. Gotowe pączusie obsypujemy cukrem pudrem.











1 komentarz: