poniedziałek, 4 maja 2020

Fit Ciasto Marchewkowe

Przepis na Ciasto Marchewkowe na Blogu już jest od kilku ładnych lat ;)
Troszkę je zmodyfikowałam aby było bardziej Fit.
Ku mojemu zaskoczeniu  mężowi najbardziej smakowała polewa - zjadł 3/4 ciasta - mogę zatem stwierdzić że modyfikacja udana.






Składniki:
  • 4 marchewki średniej wielkości
  • 2 szklanki mąki orkiszowej
  • 3/4 szklanki erytrytolu lub ksylitolu
  • 5 jajek
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka  proszku do pieczenia
  • 1 szczypta soli
  • tłuszcz do wysmarowania blachy
Polewa:
  • 2 łyżki odzywki białkowej (u mnie waniliowa)
  • 2 łyżki oleju kokosowego
 
Wykonanie:
  1. Marchewkę myjemy, obieramy następnie ścieramy na drobnych oczkach. Do startej marchewki dodajemy erytrytol/ksylitol i żółtka.
  2. Mąkę przesiewamy z cynamonem i proszkiem do pieczenia. dodajemy do marchewki.
  3. Ubijamy białka ze szczyptą soli, stopniowo (na początku 1 łyżkę, potem dodajemy stopniowo) łączymy z resztą składników mieszając delikatnie aby napowietrzyć ciasto.
  4. Blachę o średnicy 21 cm smarujemy tłuszczem - mam nieprzywieralną powłokę, gdy takiej nie posiadacie - obsypujecie orzechami lub płatkami migdałów.
  5. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180*C i pieczemy do suchego patyczka od 35- do 45 minut bez termoobiegu.
  6. Przestudzone ciasto oblewamy polewą którą robimy z oleju kokosowego i odżywki białkowej.
  7. Olej podgrzewamy dodajemy do rozpuszczonego oleju odżywkę - mieszamy aby powstała jednolita masa  - polewamy ciasto. Dekorujemy według uznania.
Tutaj jest Filmik w którym pokazuję jak przygotowałam ciasto:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz