środa, 28 października 2020

Zupa krem z Dyni piżmowej

Zupy krem - u mnie to jest ciekawe doświadczenie - kiedyś zajadałam się zupą cebulową - krem potem miałam przesyt konsystencji i długo nie mogłam patrzeć na tego rodzaju strukture :)

Do momentu gdy pojechałam w odwiedziny do znajomej i podała zupę dyniową - zasmakowała mi!

Postanowiłam zrobi również u siebie. Znajoma - teraz to status głębszej znajomosci  robił z dyni hokkaido, ja postanowiłam zrobić z piżmowej ;)



Składniki:
  • 1/2 dyni piżmowej
  • 1 cebula czerwona
  • łyżeczka imbiru (startego)
  • sól, pieprz do smaku
  • oliwa do podsmażenia cebuli i dyni
  • wywar warzywny lub inny ulubiony
Dodatki:
  • pestki dyni,
  • kiełki rzodkiewki


Wykonanie:

  1. Dynie kroimy na pół - wzdłuż, usuwamy  pestki i miąższ - najlepiej jest to zrobić łyżką,
  2. Następnie kroimy dynie w grube paski - te paski obieramy ze skóry obieraczką.
  3. Obraną dynie kroimy w plasterki.
  4. Cebule obieramy z łupiny, kroimy w drobną kostkę,
  5. Rozgrzewamy olej/oliwę na patelni dodajemy cebule, solimy - czekamy aż się zeszkli, 
  6. Dodajemy imbir, pieprz i pokrojoną w kostkę dynie - smażymy do zarumienienia z każdej strony,
  7. Przekładamy zawartość patelni do garnka, zalewamy przygotowanym bulionem (warzywny lub inny ulubiony) tyle, aby dynia wystawała poza wywar. Gotujemy na wolnym ogniu do momentu aż dynia będzie się rozpadała ( około 30 minut), 
  8. Po przestudzeniu miksujemy zupę na gładką masę, doprawiamy do ostatecznego smaku solą i pieprzem, podajemy z ulubionymi dodatkami. U mnie na ten moment to pestki dyni ( można je również uprażyć na patelni przed podaniem) plus kiełki.
  9. Do tej zupy można dodać płatki migdałowe, słonecznik łuskany, grzanki - co lubicie ;) kreatywność jest jak najbardziej porządane.
Jesienny comford food


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz