niedziela, 18 marca 2012

Ziołowa rolada z ryżu

Lubicie ryż? Ja go wręcz uwielbiam, wolę nawet dodać go do rosołu zamiast makaronu. Generalnie do większości zup go "wsadzam". Tym razem postanowiłam zrobić coś innego, prostego ale jednocześnie w sam raz na jeden kęs. Gdy jednak pokusimy się panierować kawałki rolady możemy potraktować to jako dodatek do obiadu;)
 Składniki:
  • Ryż:
  • Ryż - 1szklanka
  • Woda - 2,5 szklanki
  • sól - 1 łyżeczka
  • oregano - 1 łyżka 
  • Nadzienie:
  • żółty ser w plastrach - 4 plasterki
  • szynka (wasza ulubiona) - 4 plastry
  • pomidor - 1 sztuka
  • pieprz - szczypta
  • sól - szczypta
 


 Wykonanie:
Zaczynamy od przygotowania składników. Kroimy pomidora w plastry, przygotowujemy szynkę i ser w plastrach. Papier do pieczenia, lub mate do zwijania ryżu.
Ryż gotujemy we wrzącej osolonej wodzie do miękkości. Gdy woda odparuje wsypujemy oregano (ja mam w tym momencie fazę na ta przyprawę, jeśli Wy chcecie dodać pietruszkę, proszę bardzo) Chwilkę mieszamy i całość z garnka przekładamy na papier lub matę formujemy prostokąt i na 1/3 powierzchni ryżu układamy szynkę, a na środku pomidora i na końcu żółty ser. Przyprawiamy pomidora solą i pieprzem. Całość ściśle zwijamy. Podnosimy papier lub matę na brzegu prostokąta i podnosząc go zwijamy ściśle ryż. Przez chwilę tak pozostawiamy. Tniemy na około 3 cm plastry podajemy z mieszanką sałat lub jako samodzielną przekąskę.
* Gdy kroiłam ciepłą roladę robiłam to przez papier do pieczenia, owinęłam roladę i przecinałam razem z papierem, dopiero ten ucięty kawałek usuwałam. Zabieg ten pozwolił mi na cięcie ciepłej rolady, bez obaw że mi się rozwali. Gdy zostanie rolada owijam ją folią i następnego dnia panieruję w jajku u bułce i smażę na maśle;)
Smacznego!




4 komentarze:

  1. Jako dodatek ryż wymiata, ale w zupie zdecydowanie makarony górą ;-) Takiej roladzie to jednak się nie oprę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje dziewczyny;) Zachęcam do zrobienia takich roladek;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł Kochana! Rewelacyjnie wygląda i z pewnością doskonale smakuje!

    OdpowiedzUsuń