poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Miód z mniszka lekarskiego

Gdy zobaczyłam przepis na miód z mniszka lekarskiego Nebilny postanowiłam go wypróbować. Wtedy było już za późno, kwiatów mlecza już nie mogłam zdobyć. Musiałam czekać cały rok. Po długich oczekiwaniach zadziało się;) 
Zrobiłam swój pierwszy domowej roboty miodek. Pierwsze wrażenie smakowe - zdziwienie, gdyż cała moja familia zajadała się tylko miodem lipowym. Potem każda następna łyżeczka była coraz lepsza i lepsza. Przede wszystkim nie jest bardzo słodki, więc śmiało możemy dodawać go do rożnych deserów.
Miód z mniszka lekarskiego
Składniki:
Kwiatki mniszka lekarskiego (tylko główki) - 500 sztuk
cukier - 1kilogram
cytryna - 1 sztuka
Woda(gorąca) - 1,5 litra


Wykonanie:
Kwiatki zalać wrzątkiem i odstawić na co najmniej 90 minut pod przykryciem.
Odcedzić powstały sok kwiatowy przez gazę, lub bardzo gęste sito. Dodać do niego stopniowo cukier, sok z cytryny - także przecedzony przez gazę lubi sito. Gotować 40 minut na wolnym ogniu - nie mieszać  (gotowałam 1,5h godziny).
Aby sprawdzić gęstość, nabieramy łyżką miód odstawiamy na talerz i po ostudzeniu przelewamy z łyżki na talerzyk, jeśli odpowiada nam gęstość wyłączamy i przelewamy gorący do słoików. Zakręcamy i odwracamy do góry dnem -zostawiamy do ostudzenia.