sobota, 12 maja 2012

Szwajcar - czyli schabowy z żółtym serem w środku

Kolejna wersja schabowego, tym razem z serem w środku. Bardzo proste i szybkie w wykonaniu mięsko, jednocześnie coś innego od tradycyjnego schaboszczaka. Wbrew pozorom schab, podobnie jak drób, jest wdzięcznym mięsem, z którego możemy "tworzyć" rożne cudeńka kulinarne.
Szwajcar - w przekroju
Składniki:
  • Schabowy - 1 plaster (około 120 gram)
  • ser żółty - 3 plastry
  • sól - szczypta
  • pieprz - szczypta
  • jarzynka-szczypta
  • jajko1 sztuka
  • bułka tarta 1/4 szklanki
  • olej do smażenia - 2 łyżki

Szwajcar
Wykonanie:
Schab opłukać, osuszyć,  rozbić na cienkiego kotleta z obu stron. Najlepiej na schab położyć folie spożywczą i przez nią klepać  - nie będzie pryskało po kuchni. Przyprawić solą, pieprzem i jarzynką.  Na środek  mięsa ułożyć  ser - przecięłam na trzy  paski sklejone ze sobą plasterki sera. Teraz można to zwinąć jak roladę lub kotleta "złamać" na połowę i takiego panierować. Jajko rozkłócić. Schab panierować - wkładamy do bułki tartej - jajka - ponownie do bułki tartej. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu do zarumienienia się z obu stron. 
Smacznego;)

9 komentarzy:

  1. Nie ma to, jak serowa niespodzianka w środku;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam kiedy takiego jadłam, ciągle na diecie;( ALe jest wspaniały, pycha, aż mi ślinka cieknie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. UU bidulko, mam nadzieję, że niebawem będziesz mogła zasmakować takiego szwajcara
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. świetnie wygląda taki rozpływający się ser.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szwajcarka :-) I te kremowy serek... Mmm! Noc jest, spać czas, a ja nabrałam głodu!!!! Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten wypływający ser normalnie hipnotyzuje! :)

    OdpowiedzUsuń