sobota, 25 sierpnia 2012

Smakowite pieczywo Kristiane Muller - Urban - Recenzja


 Moje  ostatnie wypieki zaczerpnięte zostały z w/w książki.  Przeglądałam, wertowałam ją z każdej możliwej strony.  Chciałabym ją Wam dzisiaj przybliżyć, więc przeczytajcie proszę co o niej sadzę.
Dzięki uprzejmości portalu Polska Gotuje otrzymałam wspomnianą wyżej  książkę, za co Bardzo Dziękuję.
Książka ma twardą okładkę, strony książki  zostały wykonane z dobrej jakości papieru.
Na początku mamy spis treści, który został podzielony na klika podstawowych działów:
Chleby jasne, np. chleb tostowy, chleb niedzielny, wieniec z orzechami..
Chleby ciemne, np. chleb żytni, chleb wiejski, chleb daktylowo imbirowy...
Specjalności ze świata, np. croissanty, francuskie kuleczki serowe, płaski chlebek pita...
Chrupiące bułki, np. paluchy kminkowe, bułki śniadaniowe, plecionki z makiem...
Słodkie chleby i bułki,np. rogaliki z orzechami arachidowymi, bułeczki czekoladowe, chleb owocowy...

Znajdziemy  także:
Rady i pomysły dla domowych piekarzy - dowiemy się na czym polega spulchnianie ciasta, jak przechowywać pieczywo, jak uzyskać po upieczeniu chleba chrupiącą skórkę. To niewielka cześć   z wielu pomysłów i rad, które w książce zostały zawarte.
Pyszne dodatki do chleba - doskonałe uzupełnienie całości.
Wykorzystywanie resztek - lubimy być oszczędni, przepisy warte uwagi.
Przeglądając książkę, zaintrygowały mnie  piękne zdjęcia, które potrafią zachęcić do wybrania konkretnego przepisu. Co najważniejsze, podana została ilość porcji danego wypieku, dla mnie jest to bardzo istotne. Został także uwzględniony czas przygotowania, pieczenia i rośnięcia ciasta. To cenne informacje, wiemy mniej więcej ile potrzebujemy czasu na wykonanie pieczywa.
Przepisy szczegółowo opisane, wskazówki zawarte w nich bardzo pomagają, na pewno początkująca osoba będzie z nich korzystać.
Dzięki tej książce zaczęłam wypiekać chleb na zakwasie, okazało się, że nie jest to trudne, a domownicy cieszą się z domowego pieczywa.
Książka godna polecenia, stosunkowo niedroga ok. 35zł, a naprawdę warto ją mieć w swojej biblioteczce.

Przygotowałam z tej książki trzy przepisy: Bułki śniadaniowe, Plecionki z makiem, Chleb pszenno - żytni na zakwasie

Autor: Kristiane Muller - Urban
Tytuł: Smakowite Pieczywko
Tytuł oryginału: Brot& Brochten
Wydawnictwo: Weltbild

Tłumaczenie: Aleksandra Dobrzańska
Data wydania: 2012
logo
Życzę udanych wypieków,
Magdalena Brzoskowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz