niedziela, 9 września 2012

Gnocchi z kurkami

Wzięło mnie na grzyby. buszując po sklepach natknęłam się przyzwoicie wyglądające kurki, wzięłam i następnego dnia były "brane pod uwagę";) Zrobiłam gnocchi z kurkami w sosie śmietanowo koperkowym - pyszne, mówię WAM:)

Składniki:
(na 4 porcje)
Gnocchi:
  • 1kg ugotowanych, przeciśniętych przez praskę ziemniaków
  • 1 jajko
  • ok.300 g mąki
  • 1/2 łyżki do posolenia wody
Kurki:
  • 300g kurek
  • 2 cebule
  • 1/2 pęczka koperku
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 2 łyżki śmietany (u mnie 18%)
  • szklanka bulionu (u mnie rosół)
  • sól do smaku (ok 1/2 łyżeczki)
  • pieprz kolorowy do smaku ( ok. 1/2 łyżeczki)
  Wykonanie:
Sos:
  1. Kurki oczyścić miękka szczoteczką, pokroić w paski. 
  2. Podsmażyć na maśle klarowanym, po chwili dodać pokrojoną w pióra cebulę. 
  3. Przecisnąć przez praskę czosnek, dodać do grzybów i cebuli - zalać całość bulionem, Przyprawić solą i pieprzem,dusić ok. 10 minut.
  4. Dodać poszatkowany koper, 2 łyżki śmietany, gotować jeszcze chwile.
 Gnocchi:
  1.  Z ziemniaków, jajka, mąki zrobić/ugniatać gładkie, jednolite ciasto. 
  2. Z ciasta uciąć kawałek, z niego zwijać cienkie wałki, pokroić na ok. centymetrowe kawałki. Zrobić kulki, następnie widelcem dociskając zostawić "ślad zębów widelca ". 
  3. Gotować w osolonym wrzątku 2 minuty od momentu wypłynięcia.
  4.  Gotowe przecedzić, przełożyć do sosu, wymieszać. 
  5. Podawać gorące. 
*Można posypać dodatkowo startym żółtym serem;)  

4 komentarze:

  1. gnocci i kurki dwie rzeczy które uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj powtórka,ale tym razem gnocchi odsmażane;)

      Usuń
  2. Połączenie doskonałe, tylko żeby jeszcze udało mi się zebrać w sobię i zrobić gnocchi... Nie powiem, ile się już za nie zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem też tak mam,zabieram się i zabieram za danie wieeeki. no ale w końcu nadchodzi na
      niego pora - dasz rade;)

      Usuń