poniedziałek, 5 listopada 2012

Zupa z porów

Przepis na tą pyszną i rozgrzewającą zupę znalazłam na portalu MniamMniam. Jest bardzo sycąca, po zjedzeniu porcji ledwo mogłam zjeść drugie danie;) Mnie smakuje,może ktoś z Was także zasmakuje w niej;)

Składniki:
  • 3-4 pory ( użyłam 3)
  • 2 cebule ( pominęłam)
  • 4 łyżki masła
  • 4 szklanki bulionu (użyłam rosołu)
  • kawałek szynki - 15 dag, pokrojonej na plastry( najlepiej wędzonej)
  • 10 dag łagodnego serka topionego( dodałam topiony z szynką)
  • 1/2 szklanki gęstej śmietany
  • sól
  • pieprz
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • pół szklanki startego żółtego sera
  • natka pietruszki do obsypania zupy

Wykonanie:
  1. Z porów odcinamy zielone części, kroimy w grube plastry. 
  2. Podsmażamy na rozgrzanym maśle(w garnku lub na patelni, jeśli na patelni to zeszklone pory przekładamy do garnka)
  3. Zalewamy bulionem, dodajemy pokrojoną w paski szynkę, przykrywamy i gotujemy około 20 minut.
  4. Gdy pory są miękkie dodajemy kolejno serek topiony (najlepiej jednak połamać na mniejsze kawałki) mieszamy do momentu aż całkowicie się rozpuści. 
  5. Po chwili dodajemy zahartowaną śmietanę (do śmietany dodajemy 2-3 łyżki gorącej zupy ciągle mieszając - zapobiega to zważeniu się śmietany)
  6. Doprawiamy zupę pieprzem solą i gałką muszkatołową - zagotowujemy.
  7. Podajemy z garścią startego żółtego sera, posypujemy np. natką pietruszki.
Smacznego;)

8 komentarzy:

  1. Wygląda fantastycznie! Uwielbiam pora, więc koniecznie muszę zrobić taką zupkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa :]
    i zapewne pyszna. ostatnio doceniłam to warzywo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nienawidzę pora! Por to moje najgorsze wposmnienie z dzieciństwa i nie wyobrażam sobie żebym kiedykolwiek chaciała cos z niego ugotować :) Ale musze przyznać że na zdjęciu zupa wygląda apetcznie i ładnie. Nie wiem jak smakuje, ale może gdybym nie d=wiedziała, to zjadałabym zupę nawet z pora :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stoi u mnie na kuchence i właśnie czekam aż wystygnie i sobie zjem! ;) Fenomenalny przepis! Alicja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupa z pora.... pychota!
    Aż ślinka leci!
    tylko po co ten serek topiony?
    Teraz wszyscy dodają do zup i sosów se rek topiony. Żeby wzbogacić smak? Zagęścić?

    OdpowiedzUsuń
  6. serek nadaje tej zupie fajnego smaczku i lekko kremowej konsytencji,ale mozna i bez! ja bym zaserwowała zupkę z grzanami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja już kilkanaście lat temu gotowałam tę zupę,z tym że jeszcze bardziej sycącą,gdyż dodatkowym składnikiem jest mięso mielone.A por kroję wzdłuż na cienkie paseczki,tworząc taki makaronik ;)Reszta przepisu praktycznie a sama ;) Zupka pychota!!!

    Pozdrowionka ;)

    OdpowiedzUsuń