poniedziałek, 18 czerwca 2012

Schab w cieście

Co dzisiaj na obiad? Każda z nas zadaje sobie to pytanie, co najmniej raz w tygodniu, o ile nie częściej. Moje dziecko wcina schab, ale panierowanego ma dosyć, więc wsadziłam go do ciasta. Pomysł okazał się trafiony, bo i kotlet w całości trafił do brzuszka mojej córki;-)


Składniki 
 (na 2 porcje)
  • schab (plastry) - 2 sztuki (ok. 150gram każdy)
  • jajka - 2 sztuki
  • mąka - 2 łyżki
  • sól - 2 szczypty
  • pieprz 2 szczypty
  • olej - 2 łyżki
  • żółty ser starty - garść


Schab w cieście
Wykonanie:
Plastry mięsa  opłukać, osuszyć. Rozklepać tłuczkiem na cienkie kotlety (tłuczemy z obu stron). Przyprawiamy solą i pieprzem. Tak przygotowane mięso będziemy obtaczać w cieście.
Ciasto: 
Do średniej wielkości miski wbijamy dwa jajka, rozkłócamy, dodajemy sól, pieprz, starty ser i mąkę. Całość mieszamy do momentu, aż powstanie nam jednolita gęsta masa. Kotlety, po kolei wkładamy do ciasta i przekładamy na rozgrzany olej na patelni. Smażymy na wolnym ogniu. Ciasto czyli nasza panierka  powinna być lekko podpieczona, gdy za długo będziemy piekli będzie gorzka. 

7 komentarzy:

  1. moja mama często takie robi, mnie jakoś ciasto przykleja się do patelni:( ale uwielbiam takie mięso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dasz na dobrze rozgrzaną patelnię nie powinno przywierać;)

      Usuń
  2. Ja jeszcze takiej wersji nie próbowałam - wygląda wspaniale! Ach, co za pyszności!

    OdpowiedzUsuń