poniedziałek, 22 kwietnia 2019

Bigos z wolnowaru

Bigos to potrawa która sprawiała mi najwiecej kłopotów, długo nie potrafiłam zrobić bigosu. Czasem jest tak, że inne wydawałoby sie trudniejsze dania nam "wychodzą" a jedna uparła się i ciągle jest cos nie tak..
Bigos dla mnie osobiście to było spore wyzwanie.. Udało się! Odkąd mam wolnowar nie stanowi dla mnie problemu w przygotowaniu tej potrawy:)

Tutaj znajdziecie przepis wykonany w formie wideo: https://youtu.be/OT2yERqopZc



Składniki:

  • 1 kg kapusty kiszonej
  • ok 600 gramów szynki wieprzowej
  • 2 długie kiełbasy Toruńskie ( ok 500 gramów)
  • 2 garście suszonych grzybów,
  • 5-6 śliwek suszonych ( można zastąpić powidłami)
  • ok 500 gramów boczku wędzonego surowego
  • 1 duża cebula,
  • przecier pomidorowy,
  • pieprz do smaku,
  • kilka listków laurowych
  • ziele angielskie



Przygotowanie:


  1. Kapustę sprawdzamy czy nie jest za kwaśna, gdy uznamy że tak jest - płuczemy w zimnej wodzie (zrobiłam to dwukrotnie)
  2. Namoczyć grzyby
  3. Przekładamy kapustę do wolnowaru.
  4. Następnie pokrojoną w kostkę szynkę wieprzową podsmażamy na tłuszczu, kiełbasę również (osobna patelnia)
  5. Podsmażone wkładamy do misy wolnowara (dokładając do kapusty)
  6. Podsmażamy boczek z cebulą - podsmażone przekładamy do misy.
  7. Odcedzone grzyby również dodajemy do misy wolnowara ( płynu nie wylewamy - dodajemy do kapusty z resztą składników)
  8. Dodajemy resztę składników - przyprawy, śliwki które można pokroić na mniejsze kawałki, przecier pomidorowy.
  9. Przykrywamy pokrywką - nastawiamy na 9h na low
  10. W połowie czasu przemieszać składniki, dusić dalej.
  11. Wyłączyć.
  12. Bigos będzie jeszcze lepszy gdy nastawimy go raz jeszcze na 9h na low :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz