wtorek, 8 maja 2012

Grillowana ćwiartka bez kości

Wyluzowaną ćwiartkę z kurczaka wsadziłam do marynaty, a po kilku godzinach piekłam na grillu. Zastanawiałam się jaki dodatek byłby dobry. Postanowiłam w końcu ugotować ryż, wsadzić  do pomidorka - jego na grill z ryżem w środku.
Pysznie pożywnie, gorąco polecam!

ćwiartka z grilla ( bez skóry)

Składniki:
  • ćwiartka z kurczaka -  2 sztuki
Marynata:
  • olej - 1/2 szklanki
  • musztarda - 1 łyżka
  • czosnek - 1 ząbek
  • sól - 1 łyżeczka
  • pieprz -1 łyżeczka
  • jarzynka - 1 łyżeczka
  • papryka łagodna - 1 łyżeczka
  • oregano suszone  -1 łyżeczka 
Dodatki:
  • ryż - 1 szklanka
  • sól - 1 łyżeczka
  • pomidor - 2 sztuki
  • szczypior do dekoracji
Ćwiartka z kurczaka ( ze skórką)


Wykonanie:
Przygotowujemy marynatę - do miski wlewamy olej, dodajemy musztardę, pokrojony w cienkie plasterki czosnek i w/w przyprawy . Luzujemy Ćwiartki z kurczaka  jeśli chcecie usunąć skórę to zróbcie to w tym momencie. Ja zostawiłam w jednej,  a w drugiej usunęłam dla porównania jak wyjdzie. Moim zdaniem ze skórką jest lepsze;)
Mięso powinno w marynacie i lodówce leżakować kilka godzin. Jeśli nie macie tyle czasu to pozostałą marynatą w trakcie grillowania smarować trzeba kurczaka. Efekt będzie podobny, jednak gdy mięso nasiąknie marynatą jest bardziej aromatyczne i kruche.
Ugotować ryż al dente w osolonym wrzątku około 10 -12 minut - (można to zrobić nawet dzień wcześniej) 
Kurczaka kładziemy na mocno rozgrzanym grillu (bezpośrednio lub na tackach) i pieczemy po 15 - 20 minut z każdej strony. Po pierwszych 20 minutach kładziemy (na tackach) na grillu wydrążone pomidory i nadziane ryżem. Pomidor będzie miękki a ryż w środku ciepły i wilgotny.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ciekawy sposób na kurczaczka z grilla! Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Grill 2012!

    OdpowiedzUsuń